سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

خدا را شکر...

خدا را شکر که تمام شب صدای خرخر شوهرم را می شنوم، این یعنی او زنده و سالم است.

خدا را شکر که دختر نوجوانم همیشه از شستن ظرفها شاکی است، این یعنی او در خانه است و در خیابان ها پرسه نمی زند.

خدا را شکر که مالیات می پردازم، این یعنی شغل و درآمدی دارم.

خدا را شکر که باید ریخت و پاش های بعد از مهمانی را جمع کنم، این یعنی در میان دوستانم بوده ام.

"ادامه مطلب را بخوانید" 

ادامه مطلب ...

تصاویر حیرت انگیز از استتار حیوانات (9 عکس)

تصاویر حیرت انگیز از استتار حیوانات


حیواناتی که طول میکشد آنها را در تصاویر پیدا کنید!


با دیدن این تصاویر زیبا از استتار حیوانات می توان به زیبایی و عظمت خالقی بی همتا پی برد.

ادامه مطلب ...

جالبترین سوال دنیا...

 

از مردم دنیا سوالی پرسیده شد و نتیجه آن جالب بود
سؤال از این قرار بود:
نظر خودتان را راجع به کمبود غذا در سایر کشورها صادقانه بیان کنید؟ . . .

ادامه مطلب ...

معما...

در این صفحه 4 تا سوال هستش باید اون ها رو سریع جواب بدی حق فکر کردن نداری حالا بگذار ببینم چقدر باهوش هستی برو پایین تر..... 

.

 سوال اول : فرض کنید در یک مسابقه ی دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟

 برای پاسخ به سوال دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوال اول فکر کنی .

 سوال دوم : اگر شما توی همان مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟ ریاضیات فریبنده !!!

 سوال سوم رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید. سوال سوم : عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگر جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگر جمع کنید. حالا 20 تا دیگر به حاصل جمع، اضافه کنید. با 1000 تای دیگر جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگر به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟

 سوال چهارم : پدر ماری، پنج تا دختر داره : 1- Nana 2- Nene 3- Nini ۴- Nono 5- اسم پنجمی چیه؟

.

.

 

پاسخ در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

پسر سوسول(شعر طنز)

  

اتل متل توتوله

این پسره سوسوله
 
موهاش همیشه سیخه
نگاش همیشه میخه 
 
چت میکنه همیشه
بی مخ زدن؟نمیشه
 
پول از خودش نداره
باباش رو قال میذاره
ادامه مطلب ...

تمرینات بسیار موثر برای کمردرد

آیا می خواهید از کمردرد پیشگیری کنید؟ چند تمرین اصلی را برای کشش و تقویت عضلات کمرتان انجام دهید. هر تمرین  را چند بار تکرار کرده و با ساده ‌تر شدن حرکت، تعداد تکرارها را افزایش دهید. اگر آسیب دیدگی در ناحیه کمر یا مشکل دیگری مثل پوکی استخوان دارید، قبل از انجام این تمرینات حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

1. کشش زانو تا قفسه سینه 

به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید بطوریکه کف پاهایتان کاملا روی زمین قرار گیرد (A). با استفاده از هر دو دست، یک زانو را به بالا کشیده و به سینه بچسبانید (. (B 15 تا 30 ثانیه پا را نگه داشته و سپس به حالت اول برگردید و با پای مخالف حرکت را تکرار کنید (C). به حالت شروع برگشته و این بار حرکت را با هر دو پا همزمان انجام دهید (D). هر کشش را دو تا سه مرتبه (ترجیحا یک بار صبح و یک بار در شب) تکرار کنید


ادامه مطلب ...

جملات زیبا از حسین پناهی

  

من زندگی را دوست دارم
ولی از زندگی دوباره می ترسم!
دین را دوست دارم
ولی از کشیش ها می ترسم
!

قانون را دوست دارم
ولی از پاسبان ها می ترسم!
عشق را دوست دارم
ولی از زن ها می ترسم!
کودکان را دوست دارم
ولی از آینه می ترسم!
سلام را دوست دارم
ولی از زبانم می ترسم!
من می ترسم ، پس هستم
این چنین می گذرد روز و روزگار من
من روز را دوست دارم
ولی از روزگار می ترسم
حسین پناهی
.
.
.

ادامه مطلب را بخوانید

ادامه مطلب ...