سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

به خود برسید...

 

 

به خود رسیدن یعنی داشتن اعتماد به نفس و توجه به خود. حدیثی داریم که حتما قبل از خروج از خانه به آینه نگاه کنید. پیامبر ما همیشه با خود شانه، آینه و مسواک همراه داشت و از عطر استفاده می کرد. اینها همه یعنی توجه به خود و خودشیفتگی.

 شما همیشه و در هر شرایطی باید به خود برسید. چه در تنهایی، چه در جمع، چه در منزل، چه درمسافرت، چه پیش آشنایان، چه در غربت، چه در منزل بیگانگان و چه در جایی که هیچ کس به خود نمی رسد. به خود رسیدن به هیچ  وجه نشانه لوس بودن و افاده ای بودن نیست. به هیچ عنوان با لباسی که به پاکیزگی و اطودار بودن آن مطمئن نیستید، از خانه خارج نشوید.

 در منزل هم به خود برسید. لباسهای مرتب بپوشید و هر دو ساعت یکبار جلوی آینه بروید و خود را وارسی کنید. کفشهایتان را واکس بزنید. هماهنگ و موزون لباس بپوشید.

 برنامه هایی برای تفریح و سرگرمی خود داشته باشید. به آرامش و استراحت و نیازهای ضروری خود بسیار توجه کنید. ورزش کنید. ورزش نکردن یعنی عدم توجه به سلامتی و تناسب اندام.

 اجازه ندهید که زیاد چاق شوید یا تکیده و لاغر باشید. اگرچه خوب ظاهر شدن در جمع و اثر خوب و مثبت گذاشتن روی دیگران، خیلی عالی است اما هدف اصلی و اولیه شما باید این باشد که به خود برسید تا احساس شایستگی کنید. این یعنی پرورش اعتماد به نفس...

 شما معمولا برای میهمانان خود میز و سفره مجللی می چینید و نهایت دقت و سلیقه را در تزیین آن به کار می برید؛ چرا برای خود چنین نمی کنید؟! میهمانان شما انسانند. شما هم انسانید؛ اگر آنها شایستگی چنین میز و سفره ای را دارند، شما هم دارید.  

 توسط:محدثه

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام محدثه خانم مطالب جالبی گذاشتید، کلا وبلاگ خوبی دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد