سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

قرآن مصور (4)

      پست های مرتبط دیگر5 6  4  ۳  ۲  ۱  

بنام خداوند بخشنده بخشایشگر


و در وجود خود شما ( نیز آیاتی است); آیا نمی‏بینید؟! ( ذاریات 21)


و ما انسان را از عصاره‌ای از گِل آفریدیم؛ سپس او را نطفه‌ای در قرارگاه مطمئن (رحم‌) قرار دادیم؛ سپس نطفه را بصورت علقه (خون بسته‌)، و علقه را بصورت مضغه (چیزی شبیه گوشت جویده شده‌)، و مضغه را بصورت استخوانهایی درآوردیم؛ و بر استخوانها گوشت پوشاندیم؛ سپس آن را آفرینش تازه‌ای دادیم؛ پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است! (مومنون14-12)


 

 

 توجه » در صورت باز نشدن هر یک از تصاویر بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را فشار دهید






و او کسی است که برای شما گوش و چشم و قلب (عقل‌) ایجاد کرد؛ امّا کمتر شکر او را بجا می‌آورید. (مومنون۷۸)


او خداوندی است خالق، آفریننده‌ای بی‌سابقه، و صورتگری (بی‌نظیر)؛ برای او نامهای نیک است؛ آنچه در آسمانها و زمین است تسبیح او می‌گویند؛ و او عزیز و حکیم است! (حشر24)


 


و از آیات او آفرینش آسمانها و زمین، و تفاوت زبانها و رنگهای شماست؛ در این نشانه‌هایی است برای عالمان! (روم 22)



و از نشانه‌های او خواب شما در شب و روز است و تلاش و کوششتان برای بهره‌گیری از فضل پروردگار (و تأمین معاش)؛ 

در این امور نشانه‌هایی است برای آنان که گوش شنوا دارند (روم 23)

       پست های مرتبط دیگر5 6  4  ۳  ۲  ۱  

توسط: محدثه

نظرات 10 + ارسال نظر
ن سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:02 ب.ظ http://WWW.NASERESHGH.BLOGFA.COM

سلام این مطلبتوتوسیستمم ذخیره کردم دارم میخونمش ونظرموبرات میگم

سلام
خیلی ممنون ..

انسان شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ http://behappi.blogsky.com

ای کاش کمی تامل میکردیم

مــــــادرانه پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.ghalbemadar.blogsky.com

سلام بر شما و ممنون از مطالب اثر گذار شما .

خلقت هر انسان ...

چهل روز به صورت نطفه ... چهل روز ؛ به صورت خون بسته ... و چهل روز ... به حالت قطعه گوشتی جویده‌شده، و سپس فرشته‌ای به‌ سویش فرستاده می‌شود تا در او روح دمیده شود .

و به فرشته ای دستور داده می‌شود ؛ که چهار چیز را برایش بنویسنــد: روزی، أجل، عمل و ... این ‌که آیا او در دنیـــا " شقاوتمند است یا سعادتمند...

بار الــها " محـدثه عزیز و دوستان با وفایش را" بلطف مـهدی موعود (عج) "در دو دنیــا سعادتمند وعاقبت بخیر "عنایت فــرما.

سلام دوست خوبم
از عبارت زیبا و مفیدتون کمال تشکر دارم
مرسی بابت دعای قشنگتون ، همیشه مدیون دوستان خوبی مثل شما هستم.
خدا بهترین ها رو در دنیا و آخرت نصیبتون کنه...

hanieh چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ http://haninemo.mihanblog.com

سلام محدثه جان خوش حال شدم به وبلاگم اومدی و خوش حالم که با وبتون اشنا شدم از این جور بلاگ ها خوشم میاد شما باعث شدی در مطالبم دقت کنم و شاید از مطالبی مانند مطالب شما استفاده کنم ..لینکت کردم منتظر حضور گرمت دوبارت هستم

سلام
نظر لطفت عزیزم، چشم حتما...

مرجان چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:07 ب.ظ http://modern2010.blogsky.com/

سلام محدثه جان. خوبین؟ من سرم با امتحانم گرم بود.

ممنونم بابت نظرات خیلی قشنگت.

سلام عزیزم
ممنون خسته امتحان نباشی!

شکوه سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ب.ظ http://www.shdl.ir

سلام
با افتخار لینک شدید

محمد دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://javadmk11.blogfa.com/

سلام
ما انسانها در اوج بیتای کور و نابینا هستیم.
الهی العفو
خوشحال میشم به منم یه سر بزنی

سلام
الهی العفو

غریبه یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ

ادامه ....
***
با پدر و مادر رضا رفته بودیم باغ وکیل آباد. من و رضا قدم زنان از جمع جدا شدیم. رفتیم تا انتهای باغ. رضا گفت : یه چیزی بگم؟ به نظرت این درخت ها منظمند یا نامنظمند؟ گفتم : اینها... نامنظمند!
گفت : خیلی عجیبه برای من، این درخت ها با این نامنظم بودن شان، نظم را ایجاد کرده اند. فرض کن ستاره ها را منظم کنار هم می چیدند، اصلا زیبایی نداشت. همین بی نظمی که خدا داده زیباست. اما بی نظمی های ما زیبا نیست.
حرف شان برایم خیلی قشنگ بود. چند دقیقه ای نشستیم و فقط به درختان نگاه کردیم . گفتم : «با این حساب خیلی نظم ها که فکر می کنیم خدا باید ایجاد کند، در واقع همان بی نظمی اش زیباست!»
***

..... و همین پاراگراف آخر یعنی خودش یه کتاب حرف ناگفته (!)
خدایا شکرت به خاطر تمام اون نظم هایی که از روی جهل، بی نظمی برداشت میکنیم ..

خدا قوت دلاور..
یا حق

سلام
اول از حضور گرمتون و لطفی که نسبت به سایه روشن دارید تشکر میکنم.
مطلب جالبی بود که زاویه نگاه جالبی داشت... خدا آقا رضا رحمت کنه
بی نظمی در عین نظم کامل... چیزی نمی تونم درموردش بگم دوست دارم بیشتر درموردش فکر کنم تا حرف بزنم
ممنون بابت مطلب قشنگتون

غریبه یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:44 ب.ظ

با سلام ..

فتبارک ا... احسن الخالقین

لطف بی پایان تون در نیمکت، بهم اجازه نمیده که اینجا بیام و فقط بخونم و چیزی ننویسم!.. شما در این پست یکی از منظم ترین اجزای عالم، یعنی انسان و جسم اعجازگونه اش رو به تصویر کشیدین، حیفم اومد که در کنار این همه نظم به نکته ای اشاره نکنم ..

چند روزیست دارم کتابی میخونم به نام سفیر.. درخصوص طلبه ایست که از قضا همسایه ما بود و حتی من چند سالی هم خونه پدر ایشون مستاجر بودم. رضا با وجود رتبه سه رقمی در رشته تجربی، ناگهان تغییر مسیر داد و وارد حوزه شد و جزء نفرات برتر سطح خودش قرار گرفت . متاسفانه محرم امسال در سفری که به عنوان مبلغ اعزام شده بود، در سن 24 سالگی درگذشت

کتاب سفیر هم توسط یکی از دوستان حوزویش جمع آوری شده و گوشه ایست از شرح حال این طلبه تیزهوش موفق؛ در یکی از بندها از زمان همسر رضا که در حدود یکسال و چند ماه بیشتر طعم تاهل رو نچشید، آمده .....

در انتظار یار یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ http://torkaman.blogsky.com/

سلام با مطلب جدید
با عنوان " عوارض خوش بین بودن به " گرگ" . . . !!! " منتظر شما هستم . حتماً از این مطلب استفاده کنید .

فعلا یا مهدی

www.torkaman.blogsky.com

سلام
حتما بهتون سر می زنم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد