X
تبلیغات
رایتل

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

درباره من
گنج تو در وجود توست. جای دیگری در جستجوی آن مباش، قصرها و پل ها افسانه است. باید که در وجود خود پل خود را برپا داری، قصر آنجاست، گنج نیز همان جاست...
نویسندگان
آرشیو

تاریخ: جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت: 03:02 ب.ظ

 52 نکته برای شادمانی و بهره وری 

 

۱- سحرخیز باشید: اقرار می کنم که این نکته برای همه کارساز نیست. و ممکن است برای شما نیز کارساز نباشد. اما من آنرا یک تغییر شگفت انگیز در زندگی خود می دانم. عادت به سحرخیزی، آغاز روزهای مرا بسیار مثبت تر ساخته است. و من اکنون زمان و انرژی بیشتری برای نوشتن، تمرین و تفکر دارم.
  

۲ - کمتر کار کنید: این نکته هم یکی از نکات شادی آفرین است و باعث افزایش بهره وری خواهد شد. کمتر کار کردن شما را شادتر می کند به این دلیل که زندگی شما گیج کننده و پر استرس نخواهد شد. شما زمان بیشتری برای عزیزانتان و برای زندگی کردن خواهید داشت. همچنین یکی دیگر از نکات افزایش دهنده بهره وری این است که بر انجام وظایف اساسی تمرکز کنید و کارهای دیگر را حذف کنید. با این عمل تعداد کارهایی که انجام می دهید کمتر می شود ولی فعالتر خواهید بود.
  

۳- سرعت خود را کاهش دهید: به نظر من این عادت به تنظیم سرعت کار کردن باید در مردم ایجاد شود. در واقع تصور می شود اگر سرعت انجام بعضی کارها را کاهش دهید، زندگی لذت بخش تر خواهد شد و با ملایمت بیشتری کار می کنید. شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید حتی اگر کمتر کار کنید! و زمانی که کار نمی کنید، باید سعی کنید به حالت آرامش بازگردید. رانندگی آهسته، آرام راه رفتن، آرام غذا خوردن نمونه هایی از این کارها است.
 

 

۴- تمرین بردباری: اگر شما به راحتی عصبانی می شوید و کنترل خود را از دست می دهید می توانید با توجه به این نکات صبورتر باشید. با توسعه این مهارتها، زندگی شما متعادل تر و روان تر و شادی شما بیشتر خواهد شد. بردباری یک مهارت است و مانند صفات ذاتی غیر قابل تغییر نیست. 

 


۵ - مهربانی را تمرین کنید: این نکته می تواند یکی از مهمترین نکاتی باشد که باید آن را رعایت کنید. بخش اول از مهربان بودن همدلی است و این توانایی به ما کمک می کند که بتوانیم دیگر احساساتمان را با تمرین گسترش دهیم و درد و رنج افرادی را که به آنها علاقه مندیم تصویرسازی کنیم. سعی کنید دلیل درد و رنج و احساسات درونی و علت واکنش آنها را درک کنید. با انجام این تمرین شما مهارتی را که می تواند پیش درآمدی برای دیگر مهارتها باشد را تمرین می کنید. سعی کنید از درون اکثر افرادی که با آنها برخورد می کنید، آگاه شوید. سعی کنید از گذشته آنها و طریقه برخوردشان با زندگی اطلاع یابید. زمانی که شما این مهارت ارزشمند را گسترش می دهید نیم دیگری از مهربانی را یاد می گیرید. تلاش در جهت درک کردن و کمک به دیگران و کاهش درد و رنج آنها در واقع اقدام به مهربانی است. این چیزی است که می تواند شادی حقیقی را به زندگی شما و اطرافیانتان هدیه کند.
 

 

۶- علایق خود را کشف کنید: یک نکته ضروری دیگر. این نکته ممکن است در لیست اولویتهای من رتبه دوم را داشته باشد. کاری را پیدا کنید که به انجام آن علاقمندید. با این عمل زندگی شما فوق العاده بهتر می شود. مثلاً ممکن است شما عاشق کارتان باشید، چیزی که ۴۰ ساعت یا بیشتر در طول هفته را به آن اختصاص می دهید. با این کار مطمئناً امروز و فردا کردن و استرستان کمتر خواهد شد و مطمئناً کاری که ارائه می کنید رضایت بخش تر خواهد بود. به شغلتان و خودتان افتخار و شادمانی بیشتری را درون خود حس می کنید.
 

 

۷- وزن کم کنید: اگر اضافه وزن دارید، برای سلامتی و ظاهر بهتر، سعی کنید وزن خود را کم کنید. هرچند که وزن کمتر، بر داشتن احساس بهتر نسبت به بدنتان بسیار موثر است، ولی توصیه می شود که با رضایت به خود نگاه کنید. حتی اگر اضافه وزن دارید احساس منفی نسبت به خودتان نداشته باشید. سعی کنید کاهش وزن را با وسواس بیش از حد انجام ندهید. به تدریج وزن کم کنید و از این کار لذت ببرید. دو نکته بعدی بهترین روشهای انجام این کار هستند. شاید مطالعه این مطلبنیز در این زمینه به شما کمک کند.
 

 

۸- ورزش: این نکته را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. علاوه بر تناسب اندام، ورزش کردن به خودی خود لذت بخش است و در طول روز نیز احساس بهتری به ما می دهد. در حین ورزش زمان مناسبی برای فکر کردن خواهید داشت. بعد از اتمام ورزش نیز احساس بسیار خوبی در مورد خودتان دارید.
 

 

۹- خوردن غذاهای سالم: رژیم گرفتن، چندان توصیه نمی شود. مگر در موارد خاص. رژیم بسیار محدود کننده است و بعد از مدتی از آن خسته می شوید و آنرا کنار می گذارید. شاید بهتر باشد به جای رژیم گرفتن و تغییر همه چیزهایی که می خورید، کمی در خوراک فعلی خود تغییر حاصل کنید. تغییر در رژیم غذایی و داشتن یک تغذیه سالم، به کاهش وزن شما کمک می کند و طول عمر را نیز افزایش می دهد.
 

 

۱۰- مدیتیشن: شاید شما هم مانند من به تغییر و تحولات عصر جدید عادت نداشته باشید. اما مدیتیشن به عنوان یکی از این موارد، می تواند روش بسیار ساده ای برای ریلکس شدن و رسیدن به آرامش، باشد که برای بهبود سلامت، عقل و تفکر نیز موثر است.
 

 

۱۱- مرتب و منظم باشید: رعایت این مورد شاید برای بسیاری از افراد آنچنان هم ضروری نباشد. شاید شما از یک زندگی شلوغ و این که دائماً در حال پیدا کردن وسایل خود باشید، لذت ببرید. اما از نظر کسانی که زندگی مرتب و نامرتب را تجربه کرده اند، مرتب بودن بهتر است.
 

 

۱۲- مثبت فکر کنید: این نکته یکی دیگر از مهمترین نکات در این لیست است. نگرش مثبت در زندگی، می تواند یکی از موثرترین تغییرات مفید در زندگی شما به حساب آید. یاد گرفتن اینکه چگونه مثبت فکر کنیم مهارتی است که زندگی افراد بسیاری را تغییر داده است. رعایت این نکته، انجام تمام نکات دیگر در این لیست را امکان پذیر می کند.
 

 

۱۳- امور مالی خود را ساده تر کنید: تعداد حساب های بانکی خود را کاهش دهید، تعداد کارت های اعتباری خود را کاهش دهید، کمتر خرج کنید و سعی کنید فاکتورهای پرداختی خود را کم کنید. امور مالی خود را به صورت خودکار در آورید. ساده انگاشتن مسائل مالی تا حد زیادی منجر به کاهش استرس می شود. 

 

در بخش اول از این مقاله با سیزده نکته برای شادی و افزایش بهره وری، آشنا شدید. در ادامه موارد بعدی در اختیار شما قرار می گیرد. 
توسط: محدثه


ابزارک های وبلاگ
قالب وبلاگ

تعداد بازدیدکنندگان : 24362
RSS